Baldur's Gate II: Cienie Amn (oryg. Baldur's Gate II: Shadows of Amn) – druga część serii Baldur's Gate i jedna z najpopularniejszych gier fabularnych w historii gatunku.
Oficjalna strona: www.bioware.com/games/shadows_amn
Premiera: 22 wrzesień 2000
Premiera Polska: 01 grudzień 2000
Dystrybutor Polska: CDProjekt
Producent: BioWare Corporation
Tryb gry: Singleplayer / Multiplayer
Baldur's Gate II: Cienie Amn (oryg. Baldur's Gate II: Shadows of Amn) – druga część serii Baldur's Gate i jedna z najpopularniejszych gier fabularnych w historii gatunku.
Wydana w 2000 r. gra wprowadziła wiele nowości w stosunku do pierwszej części serii – oprócz zmian czysto mechanicznych, jak zwiększenie liczby obsługiwanych rozdzielczości ekranowych, doszło do poszerzenia obsługi zasad drugiej edycji systemu AD&D (odpowiadającego między innymi za wprowadzenie do gry podklas). W 2001 r. wydano także oficjalne rozszerzenie pod tytułem Baldur's Gate II: Throne of Bhaal.
Fabuła: Gra rozpoczyna się w lochach potężnego maga Jona Irenicusa, który próbuje uwolnić postaci gracza boską moc i przekazać ją obie. Graczowi udaje nam się uciec, a Irenicus wdaje się w bójkę z lokalną gildią Złodziei Cienia i, używając magii, zabija przeciwników. Wtedy pojawiają się przedstawiciele prawa, czarodzieje zwani Zakapturzonymi i dochodzi do walki, w której udział bierze też Imoen, przyrodnia siostra postaci gracza. W pewnym momencie używa magii która jest w mieście zabroniona, tak więc Zakapturzeni Czarodzieje zabierają i ją, i Irenicusa do więzienia dla magów zwanego Czarowięzami. Celem gry jest uwolnienie Imoen i zemszczenie się na czarnoksiężniku. W zadaniach tych pomóc mogą graczowi później Złodzieje Cienia lub Noże Nocy. W czasie dalszego rozwoju gry gracz dowiaduje się o swojej mrocznej przeszłości, miewa różne wizje. W poszukiwaniu Irenicusa bohater zwiedzi wiele obszarów, takich jak Athkatla, stolica Amn, piracka osada Brynnlaw, czy Podmrok.
Istnieje wiele pobocznych misji takich jak odbijanie zamku z rąk trolli czy badanie tajemniczych zabójstw w mieście. Gracz sam decyduje, czy ma być dobry czy zły. Wykonanie tego elementu jest jednak często krytykowane. Fani zarzucają twórcom,że granie postacią o dobrym charakterze jest bardziej opłacalne (np. większe ilości doświadczenia za wykonanie zadań w ten sposób), co może zniechęcać do wyboru złej drogi.
Minimalne
Zalecane